Om de wachtrij in uw favoriete frituur te vermijden kwam Frietjes Online op het idee om de bestelling online te laten gebeuren. Na een seintje dat de bestelling klaar staat, kan deze afgehaald worden.
De uitdaging
Frietjes Online zocht naar een gebruiksvriendelijke website / webapplicatie waarbij consumenten fastfood kunnen bestellen bij lokale frituristen. Belangrijk was een eenvoudige en makkelijke interface, zowel voor de consumenten als voor de aangesloten frituristen.
De oplossing
Een portaalsite waarbij snel en eenvoudig fastfood kan worden besteld vanuit elke hoek van België.
Integratie van diverse technologieën zoals HTML5 Geolocation API, CloudPRNT, Message Bird en online betaalsystemen. Deze integraties zorgen voor een vlekkeloos verloop van de bestellingen.
Koppeling tussen de webshop en facturatiepakket van Frietjes Online.
Het resultaat
Frietjes Online was heel tevreden over aangereikte technische oplossingen en het eenvoudig gebruik van de webshop zowel voor consumenten als frituristen. IDcreation verzorgt verder de voortdurende updates van de webshop volgens de noden van Frietjes Online en de frituristen.
Webapplicatie
Met de hulp van IDcreation bouwde Frietjesonline een innovatieve online marktplaats die het bestellen van frietjes bij onafhankelijke verkopers overal in België mogelijk maakt.
De opdracht van de klant riep op tot het creëren van een gebruiksvriendelijke webapplicatie waar consumenten frietjes, hamburgers en andere soorten fastfood konden bestellen bij lokale frituristen. De interface moest zo eenvoudig mogelijk zijn dat individuele frituristen hun frituur konden registreren en het productassortiment onafhankelijk konden beheren.
Oplossing
Integratie van cloud-print oplossing en sms-service
- Hongerige consumenten kunnen frituren in de buurt zoeken op postcode of door toegang te verlenen tot hun locatie. De algemene locatie wordt vervolgens bepaald door Google Geocoding, terwijl de apparaatlocatie is gebaseerd op de HTML5 Geolocation API.
- Bestellingen kunnen online worden betaald (afgehandeld door beveiligde betalingsverwerkingsdienst Mollie) of in de frituur.
- Zodra een bestelling is geplaatst bij een specifieke frituur, ontvangt de friturist deze via e-mail en wordt een kopie met een unieke QR-code afgedrukt door CloudPRNT (een cloud-print oplossing).
- Als de frituur bezorging aanbiedt in het gebied van de klant (zoals bepaald door postcode), kan de consument deze optie kiezen bij het uitchecken.
- Wanneer de bestelling bijna klaar is, scant de friturist de QR-code op de afgedrukte bestelling, die een sms naar de klant stuurt (service geleverd door Message Bird) en hem laat weten dat zijn bestelling klaar is om in de frituur af te halen. (tenzij levering aan huis is geselecteerd).
Webapplicatie kenmerken
Frituristen op de Frietjesonline.be webapplicatie
Elke friturist in België kan een profiel aanmaken en zijn frituur aan de webapplicatie toevoegen.
Via het CMS kunnen ze een breed scala aan instellingen beheren, waaronder:
- De naam, het adres, het telefoonnummer en de openingstijden van de frituur
- Het profiel van hun frituur op online of offline plaatsen
- De gegevens van de frituur: naam, e-mailadres, adres, betalings- en factureringsopties, commissie
- Exporteren van order- en omzethistorie
- Het MAC-adres van hun CloudPRNT-apparaat (optioneel)
- Het productassortiment van hun frituur, inclusief afbeeldingen, beschrijvingen en prijzen
- Sorteren van producten op categorie en gewenste volgorde bepalen
- Volgen en beheren van online orders
- De beschikbaarheid van levering instellen (indien van toepassing), het minimale bestelbedrag voor levering en voor gratis levering, de leveringskosten (op basis van postcode)
- Voltooide bestellingen scannen met een webcamscanner met behulp van QR-codes
- Maandelijkse facturen downloaden in pdf- of xml-formaat
Klantvoordelen
Foodplatform gekoppeld aan een factuurplatform
Het Frietjesonline-portaal maakt het mogelijk omsnel en gemakkelijk lunch, diner of snacks te bestellen vanuit elke hoek van België, zonder het comfort van je eigen huis te verlaten - zoals fastfood hoort te zijn.
Dankzij een taakplanner worden via het platform automatisch facturen gegenereerd voor alle actieve frituren. Tegelijkertijd worden bankoverschrijving documenten gegenereerd (in Isabel xml-formaat), wat de betaling van Frietjesonline-facturen vergemakkelijkt.
Dit maakt zakendoen naadloos en moeiteloos voor de kleinschalige frituristen die op de webapplicatie worden vermeld. Het enige waar ze zich op moeten concentreren, is het bereiden van hun bestellingen - het webplatform gebouwd door IDcreation zorgt voor de rest.
Wie is de klant?
Frietjesonline.be is een platform dat het leven van de friturist en de klanten van de frituur gemakkelijker maakt. “Vermijd wachtrijen en bestel uw frietjes online” luidt het motto.
Wat hebben we gedaan?
Frietjesonline.be vroeg ons een app op maat te maken waarmee mensen frieten kunnen bestellen bij hun favoriete frituur via hun smartphone. Nieuw is dat idee niet, maar ons team heeft op vraag van de bvba achter Frietjesonline.be gezorgd voor een gemakkelijk, vlot en feilloos systeem dat er ook nog eens tof uitziet. Software op maat op zijn best. Via een web based applicatie kunnen mensen met een knorrende maag hun bestelling plaatsen vanop hun smartphone. De geselecteerde frituuruitbater krijgt de bestelling automatisch binnen via zijn cloudprinter.
Bestelling klaar? Dan hoeft hij alleen maar de QR-code van de bestelling voor het oog van zijn eigen smartphone of tablet te houden waardoor de klant weet dat de frietjes klaar zijn voor afhaling.
Software in de cloud. Wat is het resultaat?
Het systeem dat we voor Frietjesonline.be hebben ontwikkeld blinkt uit in gebruiksgemak. Elke friturist heeft een eigen account waarmee hij zijn producten kan toevoegen, het assortiment kan beheren en orders kan krijgen. En orders krijgen is een fluitje van een cent.
De webshop is heel gemakkelijk te gebruiken voor klanten van de aangesloten frituuruitbaters. De klant kiest op frietjesonline.be zijn frituur naar keuze, selecteert uit het beschikbare assortiment en plaatst zijn bestelling op het platform. Vervolgens vertrekt een e-mail met het order naar de cloudprinter in de frituur. Die labelprinter met cloudPRNT print de bestelling automatisch af. Onze knappe koppen hebben het systeem zo ontwikkeld dat de cloudprinter een commando krijgt via een e-mail. Vervolgens rolt er uit de printer een bestelbon met een eigen confirmatie QR-code. Een typisch voorbeeld van cloud application development dus.
De klant moet niet wachten op zijn bestelling in de frituur maar krijgt ze meteen mee bij aankomst. Ook de frituuruitbater verliest geen tijd. Hij moet alleen scannen. Dus ook geen vette vingers op de smartphone.
Kortom
We maken onze reputatie als applicatie ontwikkelaar waar met Frietjesonline.be. De ijzersterke maatwerk software zorgt ervoor dat de frituuruitbater op de piekmomenten geen tijd verliest. Hij hoeft niet in te loggen op het platform om de klant te laten weten dat zijn bestelling klaar is. Nee, dat kan letterlijk met één handbeweging.
Alleen de QR-code van de bon scannen met de camera van zijn smartphone of tablet, en hup: de klant weet via een automatisch gegenereerde sms dat de bestelling op hem wacht. Cloud based application software dus. Sinds de applicatie live ging, zijn er al veel bestellingen gedaan en afgehandeld. Zowel de frituuruitbaters als de frituurklanten zijn tevreden. De klanten zijn snel en vlot geholpen, de frituuruitbaters krijgen extra omzet door de online bestellingen en de beheerder van Frietjesonline.be is tevreden dat alle app-gebruikers tevreden zijn.
UW EIGEN PROJECT STARTEN?
IDcreation is een toonaangevend bedrijf op het gebied van weboplossingen met vestigingen in België en Nederland.
Wilt u meer weten over hoe data uit uw ERP-systeem geïntegreerd kan worden in uw website of webshop?
Neem contact met ons op voor een gratis adviesgesprek.