Het reclamepotentieel op Pinterest
Pinterest is bijzonder interessant voor e-commerce. Via het systeem met gesponsorde pins kan dit sociale netwerk uw publiek op een niet-opdringerige manier aantrekken. U drijft de verkoop van uw producten op en u krijgt meer ambassadeurs, die uw foto’s zullen repinnen en zo het bereik van uw bericht zullen vergroten.
Focus op de verschillende mogelijkheden die Pinterest u biedt inzake digitale reclame:
- Pinterest themaboards: maak verscheidene themaboards op de Pinterest-account van uw onderneming. Zo zet u uw producten of diensten op een meer inspirerende manier in de kijker. Merk op dat de illustraties kunnen verschijnen in verscheidene boards;
- Rich pins op Pinterest: ‘verrijkte’ pins geven meer informatie over de foto. U moet wel uw site voorbereiden door metatags toe te voegen;
- Pinterest videocreaties: Pinterest innoveert nu ook met ‘cinematic pins’, bewegende pins die tot leven komen als de gebruiker scrolt en stoppen als hij stopt, in tegenstelling tot wat andere sociale netwerken zoals Facebook voorstellen. Een uitstekende manier om de aandacht van iemand te trekken en uw producten anders voor te stellen dan uw concurrenten;
- Inhoud van influencers repinnen: verbreed uw Pinterest-netwerk door pins van influencers te repinnen. Bepaal de influencers uit uw sector en tracht pins te vinden met uw producten.
Wilt u ontdekken hoe reclame op Pinterest uw onderneming kan doen groeien? Dan bent u bij Optimizer aan het juiste adres.
Onze specialisten helpen u om uw Pinterest-profiel te verbeteren met rich pins.